کارهایی که گربه ی شما انجام می دهد و ممکن است برای شما نرمال نباشد

  • ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گربه ای صورتش را به شما بمالد. زمانی که گربه ها صورتشان را به شما می مالند نشان دهنده محبت آنها نسبت به شما است.گربه ها روی گونه ها و گوشه ی لبشان دارای غده هایی هستند که با مالیدن آن به شما عطر خود را روی شما به جای می گذارند در آداب و رسوم گربه ها این یک تعارف است.
  • اگر شاهد آوردن حیوانات مرده مانند مارمولک و سوسک توسط گربه تان بوده اید باید بدانید این کار کاملاً طبیعی است و مفهومش این است که می خواهند به شما هدیه دهند و ضمناً با شکار و کشتن این موجودات حس غریزی شکار در آنها زنده می شود. شما میتوانید برای آنها اسباب بازی های متحرک بگیرید. ( بهتر است از یک اسباب بازی هر چند وقت یکبار استفاده کنید زیرا برای گربه ها تکراری می شود یعنی به طوری که بعد از چند بار بازی آن را کاملاً جمع کنید و بعد از مدتی دوباره در اختیارش قرار دهید.)
  • نوشیدن از آب توالت فرنگی برای گربه ها جذاب است احتمالاً بخاطر آب تازه تری است که نسبت به ظرف آبشان که راکد است وجود دارد البته جای نگرانی نیست تا زمانی که مواد شوینده و تمیز کننده روی سطح توالت نباشند.
  • گربه ها به خوردن گیاهان علاقه دارند و خوردن کمی کیاه مشکلی ندارد فقط باید مراقب بود از گیاهان سمی در خانه استفاده نکنیم.(لیست 4 گیاه محبوب و مفید برای گربه ها که می توانید در خانه نگهداری کنید را در اینجا بخوانید.)
  • گربه همچنین به خوردن و گاز گرفتن لباس های پشمی علاقه دارند که این کاملاً طبیعی است.
  • خوابیدن گربه ها در بیشتر طول روز ممکن است آنها را موجوداتی تنبل نشان دهد ولی این امری است کاملاً غریزی که برای بقا در گربه هاست. آنها با خوابیدن زیاد انژیشان را ذخیره می کنند و فقط برای شکار و خوردن غذا انرژی مصرف می کنند.
  • پرسر و صدایی گربه ها نیز مانند انسان ها که پر حرف یا کم حرف هستند در هر گربه نیز متفاوت است.آنها ممکن است در طول روز ناله کنند این ناله ها تا زمانی علت آن درد یا مریضی نباشد طبیعی است.
  • باز و بسته کردن پنجه ها در گربه ها امری طبیعی است. شاید شما فکر کنید آنها مشکل یا گرفتگی در پنجه های خود احساس می کنند در حالی که آنها زمانی این کار را می کنند که احساس آرامش، راحتی و امنیت دارند. گربه ها از زمانی که خیلی کوچک هستند هم این کار را انجام می دهند.
  • اگر گربه شما عادت به لیسیدن انگشت شما دارد ممکن است چندین دلیل داشته باشد: اول اینکه ممکن است بوی بدن شما،کرم یا لوسیونی که میزنید را دوست داشته باشد یا می تواند یک رفتار آرامش بخش برایش باشد یا در مورد دیگر ممکن است برای محبت به شما و ارتباط برقرار کردن این کار را بکند.
  • catnip(سنبل الطیب) تاثیرات شیمیایی روی گربه ها دارد که مصرف این گیاه برای گربه ها باعث دگرگونی حال و رفتار آنها شده و حتی برخی از گربه ها با مصرف آن دچار توهم می شوند. catnip هیچگونه عوارضی برای گربه ها ندارد اما مصرف بیش از اندازه آن باعث اسهال و استفراغ آنها می شود همچنین مصرف catnip برای گربه های باردار مضر می باشد.
  • بیدار و فعال بودن در طول شب به طور غریزی در گربه ها وجود دارد. گربه ها در طول شب دید بهتری نسبت به روز دارند برای همین ترجیح می دهند در طول روز استراحت و انرژی خود را ذخیره کنند و در شب به صورت غریزی شکار وبازی کنند که این موضوع در گربه های خانگی کمتر دیده می شود ولی از بین نمی رود. گربه های خانگی سعی می کنند بدن خود را با برنامه خوابیدن آدم ها تنظیم کنند.بهترین راه این است که کمی قبل از خواب با گربه تان بازی کنید و به او غذا دهید.

اگر گربه سن بالای شما دائم شب ها از خواب بیدار می شود با دامپزشکش مشورت کنید شاید به پرکاری تیروئید مبتلا شده باشد.

  • درخشش چشم گربه ها در تاریکی طبیعی است. در بسیاری از فرهنگ ها مانند مصریان باستان بخاطر این درخشش گربه ها را به عنوان موجودات الهی تحسین می کردند.اما این امر دلیلی کاملاً علمی دارد. برق زدن چشم گربه ها به دلیل وجود پرده ای در پشت یا داخل شبکیه چشم آن ها ست.

(پرده درخشان (لاتین: tapetum lucidum) نام لایه‌ای در چشم بسیاری از مهره داران است که بلافاصله در پشت یا گاهی اوقات در داخل شبکیه قرار دارد. علت براق بودن چشم  گربه ها هم در شب وجود همین پرده است.)

دیدگاه خود را بنویسید:

فوتر سایت